Brev:
3. skemåltid, sveskemos, jern
5. marts 2008
Alder:
6 mdr.
3. skemåltid, sveskemos, jern
Kære Helen
Tusind tak for dine gode og brugbare svar på alle mine spørgsmål, jeg stillede for en uges tid siden. Jeg har lige et par ekstra:
Sofia bliver 6 måneder i den kommende uge, og vi vil så småt begynde at introducere hende for kød. Jeg vil også gerne til at give hende et tredje skemåltid, da hun er glad for både mos og grød. Men jeg er i tvivl om, hvad det tredje måltid skal være. Som det er nu, får hun ris eller majsgrød om formiddagen og kartoffel-grøntsagsmos om aftenen. Skal jeg så småt starte op med havregrød som det ene måltid og så ellers fortsætte med ris/majsgrød og mos?
For øjeblikket blender jeg mosen, men er hun snart ved at være så stor, at jeg kan nøjes med at mose kartofler + grøntsager med en gaffel?
Den første måneds tid hvor Sofia fik skemad, tilsatte jeg en smule sveskemos (ca 1/3 teskefuld) til både grød og mos for at holde maven igang. I de seneste 14 dage har jeg kun tilsat sveskemos til grøden. Jeg har prøvet at undlade sveskemosen i et par dage, men det har som regel resulteret i en mild form for forstoppelse. Hvad gør jeg her?
Jeg har netop købt jerndråber til Sofia (smagsneutrale fra MedicTeam). Der står ikke noget om dosering til børn under ½ år, men børn mellem 1 og 10 år skal have 8 dråber dagligt. 1 dråbe svarer til 1 mg jern. Hvor mange dråber skal Sofia have?
På forhånd tusind tak.
Mange hilsner fra Malene